Thursday, November 12, 2009

Pestele mare cumpara pestele mic

Cand esti mic te bati cu cei mici. Cand esti mare te bati cu cei mari. E una din regulile nescrise ale business-ului. Dar fie ca esti mic sau mare vrei sa devii si mai mare. Cresterea organica, pas cu pas, nu mai e suficienta. Si atunci faci achizitii. Pentru a-ti largi aria de distributie, pentru a-ti creste competentele, pentru a-ti mari portofoliul de produse sau in cazul gigantilor, solutiile.

Este cazul HP care a facut un anunt de preluare a altei companii americane, 3Com. Conducerile celor doua firme au batut deja palma, mai ramane ca tranzactia sa fie aprobata de actionari, lucru care se va intampla fara indoiala. Miscarea HP este normala si va permite nu doar largirea portofoliului HP de la calculatoare, servere, imprimante si servicii IT catre echipamente de retea – routere si switch-uri, dar ii va permite si atacarea cu sanse mai mari de succes a imensei piete chineze.

Largirea portofoliului HP va ascuti lupta acestuia cu Cisco, alt gigant venit din retelistica si care anul acesta a intrat in segmentul serverelor, dominat in mod traditional de HP. Intrarea fiecareia din cele doua companii pe teritoriul celeilalte arata necesitatea diversificarii surselor de venit dar mai ales confirma convergenta solutiilor si tendinta de a oferi pachetul complet de produse hardware si servicii.

Pe de alta parte China nu a fost niciodata un punct forte in business-ul HP in timp ce pentru 3Com mai mult de jumatate din venituri vin de pe piata chineza in plina dezvoltare iar canalele de distributie sunt foarte dezvoltate. Achizitia va reprezenta deci o noua fundatie pentru extinderea operatiunilor HP in China.

Interconectarea echipamentelor devine noul camp de lupta in comunicatii si IT, HP nefiind singura care cumpara. La randul ei Cisco a preluat anul acesta o firma producatoare de echipamente pentru videoconferinte iar Motorola cauta inca un cumparator pentru divizia sa de echipamente de retea pentru operatorii de telecomunicatii.

No comments:

Post a Comment